Beschreibung
Es sind keine Information über diese Umzugsfirma verfügbar.
Sirelo fragt...
Wie sieht Ihre Versicherungspolitik aus? Wie gehen Sie mit beschädigten Gegenständen um?
Was ist der beste Rat, den Sie Ihren Kunden geben würden?
Bewertungen
Ich möchte hiermit eine äußerst positive Bewertung für die Umzugsfirma und insbesondere für die Reinigungsfirma abgeben, die uns bei unserem letzten Umzug unterstützt haben. Beide Teams haben hervorragende Arbeit geleistet, doch die Reinigungsfirma hat wirklich alle Erwartungen übertroffen.
Die Umzugsfirma war professionell, pünktlich und sehr zuverlässig. Sie haben alles sorgfältig und effizient transportiert, ohne dass etwas beschädigt wurde. Aber das wahre Highlight war die Reinigungsfirma.
Von Anfang an war das Team unglaublich engagiert. Sie haben nicht nur die Standardreinigung durchgeführt, sondern sind auch die extra Meile gegangen, um sicherzustellen, dass alles tiptop in Ordnung war. Es war offensichtlich, dass sie auf Details achteten und wirklich stolz auf ihre Arbeit waren. Während andere Firmen oft nur das Nötigste machen, haben sie sich die Zeit genommen, um auch schwer zugängliche Stellen gründlich zu reinigen.
Die Kommunikation war stets freundlich und hilfsbereit. Sie haben sich nach dem Reinigungsprozess noch bei uns erkundigt, ob wir mit dem Ergebnis zufrieden waren. Das schätzten wir sehr, denn es zeigt, dass ihnen die Zufriedenheit ihrer Kunden am Herzen liegt.
Ich kann diese Firma ohne Einschränkungen empfehlen! Wenn Sie sowohl einen reibungslosen Umzug als auch eine gründliche Reinigung wünschen, sind Sie hier genau richtig. Vielen Dank für den großartigen Service – ihr habt unseren Umzug so viel einfacher gemacht!Lesen Sie mehr
Für die heutige Wohnungsübergabe hatten wir auch eine Endreinigung gebucht. Diese wurde von Muhammed aussergewöhnlich gut durchgeführt und es gab nichts zu beanstanden. Ein herzliches Dankeschön dafür - auch an das restliche Team!
Arbeitszeit war mit max. 6 Stunden angegeben. Bezahlt haben wir letztlich CHF 3470,- (ohne Jause und Trinkgeld), wovon 400,- für die Entsorgung von unserem alten Sofa dabei sind, das wurde in der Offerte nicht berücksichtigt, da wir bis zum Zügeltag nicht wussten was wir damit machen. Es wäre schön, wenn in den Offerten sämtliche Zuschläge für Schwergut berücksichtigt werden könnte, dann fällt man bei der Endabrechnung, welche immerhin in Bar bezahlt werden muss, nicht aus allen Socken. Die Männer wurden von uns mit Getränken und Sandwiches versorgt. Zudem bekamen alle ein Trinkgeld. Aber der sehr hohe Preis hinterlässt einen bitteren Nachgeschmack.
Nachtrag: Das USM Regal wurde im Ganzen transportiert, die Bodenplatte ist dadurch zu Schaden gekommen, auf der Rückseite ist ein Teil verbogen, ein Fuss ist abgebrochen und es lässt sich unten nicht mehr sauber schliessen. Das Regal hat hat 4000,- gekostet… Es tut weh!Lesen Sie mehr
My personal experience with Umzug Zurich AG was very different from the reviews published on their webpage.
Service was unprofessional, the company missed agreed deadlines for cleaning services, customer support was inexistent and the manager of the company was extremely rude.
The company has a common name, uses several addresses and cannot be found in many review pages such as trust pilot, hence it its difficult to write online reviews of their poor performance.
I hired Umzug Zurich for moving out of a rented apartment (1st move), storing my furniture, cleaning the apartment from where I moved out, and transporting my furniture and assembling it at my new address (2nd move).
On the first move, three employees of the company showed up without enough material to protect, properly, my Tv, computer screen, iron station, mirrors and edges of the furniture, even if I had asked the sales representative, expressly and in writing, for special protection for these items, especially mirrors and lamps. Fortunately, I had packed, myself, to save time with the move, the computer screen and iron station in their original boxes, with original styrofoam corners, which I had kept, avoiding damages to these items. The employees had only a little quantity of plastic foil, which was not enough and I had to cut up a few cardboard boxes rented from the company to protect the TV, mirrors and lamps.
Boxes marked as fragile were recklessly moved to the company’s truck, one of the employees used his own teeth to cut tape… Immediately as I was confronted with this service standard, I called the company to complain and ask for more care with my personal belongings, especially fragile items. The matter was escalated to the manager of the company who asked if I had moved in Switzerland before, asked how expensive the furniture was, and told me that the company used to treat furniture that was far more expensive than mine the same way without a problem, and informed that any damage would be compensated by the company’s insurance. Needless to say that a professional moving company should understand that the value of personal objects go well beyond their cost.
The result is that my two sideboards arrived at the new address with scratches and dents in the wood. I reported the damages, indicating that they were not big enough for a claim of new furniture, but I wished the visit of a carpenter to repair the furniture. I was asked to pay the bill and accept a CHF 20 compensation that, in Zurich, would not even cover a visit for an estimate.
On the date scheduled for the cleaning of the apartment I was moving out of, no one appeared from 8am to around 7pm. I missed a whole working day with complaints, and at around 7pm two cleaning ladies appeared to take a look at what could be done. The cleaning took place in the morning of the next day, when I had to hand over the keys of the apartment to the new tenant midday. Again, despite of the fact that I had specified several times the date when the cleaning service should be provided, the company challenged me, and only reacted upon written proof of what I was telling, instead of quickly addressing the matter. Fortunately, the landlord and the new tenant were very accommodating and only claimed a new shower head, that was incorrectly cleaned and ended up all stained, and did not review the sunblind, external window frames etc. In short, I paid CHF 850 for a cleaning service that my cleaning lady could have easily done for CHF 300.
On the second moving date, from the storage to the new address, the move was scheduled for 2pm and until 3:30pm no one appeared. The company blamed the traffic. Fortunately, this move was outsourced to an experienced professional and I had no additional trouble.
To keep it short, I paid the full capped budget of CHF 2260 for the move, and CHF 850 for cleaning services for services that would be less stressful and done more responsibly with a couple of friends.Lesen Sie mehr